straatvoetbal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu straatvoetbal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

straatvoetbal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Deze voormiddag was mijn laatste dag op school (allez na de vakantie moet ik weer terug hé)
Eerst enkele activiteiten geven maar na de pauze moest ik geen activiteiten meer doen. Dus ben ik met mijn klas buiten gaan spelen. Ik heb eerst buiten toch nog een bewegingsactiviteit gegeven en dan enkele groepsspelletjes gespeeld. Even later kwam juf Sharda vragen of ze haar klas ook naar buiten mocht sturen. Ik dacht dat ze dit om te lachen zei maar nee hoor even later stond ik daar met 54 kleuters onder mijn hoede.
Sharon had 3 jongens uit haar klas gezet omdat ze echt lastig deden en om het toch wat nuttig te houden voor hen ben ik hen gaan vragen om samen spelletjes te komen spelen met de kleuters.
Tot mijn verbazing deden ze dit met alle plezier en ook nog zeer goed. Die drie jongens wisten ongeveer welke spelletjes hier aangeleerd werden bij de kleuters en speelden al deze spelletjes met hen.
Even voor de middag keerden we terug naar de klas waar de leerkrachten uitgerust waren en de kleuters en ik doodmoe gingen zitten.

In de namiddag kregen we de kinderen uit de straat op bezoek. Zij zitten hier regelmatig, als het slecht weer is komen ze tekeningen maken voor ons of film kijken.
Vandaag was het een heel mooie dag dus besloten Evi en ik om met heel de groep te gaan voetballen op straat.
2 paar slippers werden gebruikt m een doel te maken en klaar waren we. De meisjes tegen de jongens. We waren al een uurtje aan het voetballen en lekker door de plassen aan het dretsen toen Joviny en Cliff aankwamen. Zij besloten een heftigere voetbalpartij te houden met enkel de jongens…zo’n discriminatie hé dat meisjes niet meer mee mochten doen.
De meisjes zijn dan aan de kant in het zonnetje gaan zitten om te supporteren. Pas tegen half 7 is iedereen gestopt met voetballen. We zijn ons dan gaan douchen en daarna samen met Joviny en Cliff naar de roopram roti gaan eten.


  • 23 April 2009 - 15:02

    Luske:

    hey tine als goed dat ze de meisjes er van tussen haalde of je had de dag daarna niet meer uit u bed gekomen dan had je zo stijf als een krab geweest(tine en sportief waar gaan we dat schrijven)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 35526

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: