een actieve dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu een actieve dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

een actieve dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Na weinig slaap, Wensje had me wakker gebeld om 9 uur om iets naar zijn moeder te brengen terwijl ik pas rond 6 uur gaan slapen ben, besloten we om in de namiddag naar Parima (zwembad) te gaan aangezien het een hete dag was.
Enkele kinderen uit de straat wilden heel graag mee en de ouders waren blij dat we hen mee wilden nemen. Dus met heel onze groep en nog 4 kinderen hebben we een taxi naar het zwembad genomen.
Het zwemmen was heel verfrissend op zo’n warme dag en de kinderen genoten volop om eens van huis weg te zijn.
Enkele van ons lagen te zonnen terwijl andere met de kinderen speelden en af en toe wisselden we elkaar dan eens af. Zo had iedereen wat rust en ook speelplezier met de kinderen.
Evi, sharon en ik besloten om als echte sportievelingen te voet terug naar huis te keren. Het was een prachtige dag en op ons tempo zou het een 20 minuten wandelen zijn. De kinderen wilden ook niet terug met de taxi maar gingen liever te voet mee met ons.
Voor we vertrokken nog een drankje gaan kopen voor iedereen zodat we zeker niet zouden uitdrogen.
Enkele kinderen waren het lopen al snel moe maar met een portie ambiance (liedjes zingen) gingen ze ook weer verder zonder nog last te hebben van het stappen.
In plaats van 20 minuten hebben we er wel bijna een uur over gedaan, maar het was gezellig en ik ben er zeker van dat de kinderen goed geslapen hebben :)
Wij hebben zelf ook allemaal een middagdutje gedaan na het zwemmen. Boven op het terras lagen er enkele, andere lagen op hun kamer, beneden op de zetel of op het beneden terras in de hangmat (zoals ik dus).

Na ons dutje zijn we beginnen koken, dan hebben we gegeten en nog even tv gekeken.
Hierna is iedereen zich stilaan klaar beginnen maken voor een avondje uit naar Havana Lounge.
Bianca, Marijke en Ellen vertrokken met Wousie en zijn broer. Sharon, Evi en ik werden pas een uur later opgehaald door een taxi met Joviny en Cliff erin.
Zoals verwacht was het ontzettend druk in havana maar via een zij-ingang wisten we snel binnen te komen. Eenmaal binnen was het om dood te vallen van de warmte zelf op het dakterras want de nacht koelde niet af. Ondanks we weinig ruimte hadden om te bewegen en dat het daar ontzettend warm was hebben we ons toch weer ongelofelijk goed geamuseerd.
Ook ’s morgens zijn we sportief want weer zijn wij te voet naar huis gegaan in gezelschap van Cliff, Joviny, Raoel en Robert.

Toen ik enkele uren in mijn bed lag werd ik gewekt met een roos die bijna in mijn neus geduwd werd door een bende meisjes hier uit de straat.
Evi was vroeg vertrokken met Roché en had de deuren vergeten afsluiten terwijl iedereen nog sliep. De meisjes wisten natuurlijk niet dat we nog maar enkele uurtjes in ons bed lagen en wilden ons wekken met een lief gebaar.
Heel lief als je uitgeslapen zou zijn, minder lief wanneer je dus nog maar een 2 à 3 uur in je bed ligt!



  • 23 April 2009 - 15:49

    Luske:

    ik denk dat je thuis bent de eerste dagen niet uit je bed zal komen want slapen gebeurt daar ook nie veel he maar voornaamste is dat jullie zich daar goed amuseren we missen je

  • 25 April 2009 - 15:34

    Mamske En Luske Thys:

    amai zeg zo sportief alles te voet of met de fiets en soms een privé chauffeur ! ga je nog kunnen wennen hier bij ons ???????????? we zouden u auto klaar gezet hebben tegen dat je thuis komt, maar nu denken we toch van laar haar nog wat wennen en pomp haar band op van haar fiets en we zetten goeie stevige stap schoenen klaar , en misschien voel je u dan meer thuis! Echt heel tof van jullie van met de kindjes te gaan zwemmen en dan al zingend naar huis te wandelen ECHTE LIEVE EN SPORTTIEVE JUFFEN!!!!!!zijn jullie .We tellen nu thuis toch al goed af ,we zullen blij zijn dat we u ( en de toffe bende) zien verschijnen op schiphol KISI KISI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 35466

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: