lekker eten en daarna op stap - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu lekker eten en daarna op stap - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

lekker eten en daarna op stap

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdagavond kwam Gilly (de kok van op Galibi) voor ons koken. Hij zou voor ons saotosoep maken op Javaanse wijze. Want de saotosoep is oorspronkelijk een gerecht van de Javanen.
Er was inderdaad een groot verschil tussen deze saotosoep en de andere die ik al gegeten had, maar ik vind ze op beide manieren heel lekker.

Na het eten hebben we opgeruimd, de afwas gedaan en dan nog even chillen.
Hierna zijn Evi, Sharon en ik ons gaan klaarmaken want Gilly zou ons mee uitnemen naar ‘La Caff’. Dit is een cafeetje waar het op vrijdagavond steeds een groot feestje is. Zowel binnen in het café, op het terras als op straat wordt er dan gedanst. Er is dan op het terras ook een dj aanwezig dus je zou het een beetje als een outdoor discotheek kunnen bekijken.
Alle stagiaires zijn hier blijkbaar van de partij, dit was wel even wennen want plots sta je terug tussen de blanken. Ook de Surinamers zijn hier aanwezig hoor maar de Nederlanders en Belgen domineren hier.
Het was wel een heel leuk feestje want in no time was het 3 uur s’ nachts en dan is het daar afgelopen uit respect voor de buurtbewoners.
Dan zijn we maar verder getrokken naar Zsa Zsa Zsu en … het leek of La Caff verhuisd was want vele mensen van daar waren ook in ZZZ aanwezig.
Hier nog gezellig iets gedronken en nog wat gedanst en rond half 6 waren we thuis.

Zaterdag was onze rustdag. Veel chillen en dan nog enkele uren spenderen aan voorbereidingen voor school. Veel voorbereidingen had ik niet meer te doen want ik moet enkel maandag en dinsdag nog naar school en deze laatste dagen wordt vooral alles afgewerkt en de klas opgeruimd.
s’ Avonds hebben Sharon en ik naar een film gekeken terwijl Evi lag te slapen en Ellen, Marijke en Bianca naar een optreden van Ritchie Spice waren.
Later op de avond…allez het was eigenlijk al 1 uur ’s nachts vertrokken Sharon en ik naar Zsa Zsa Zsu. Daar hebben we Donovan zijn verjaardag gevierd en later met ons tweetjes blijven verder feesten. We hebben deze keer het aanbod van een lift wel aangenomen…maar het was iemand die we kenden hoor…niet zomaar een stranger.
Thuis aangekomen bleek het 6.45 te zijn….auwch…en het ergste was, we waren helemaal niet moe!!! Dus in slaap geraken was niet zo evident maar het later weer opstaan al helemaal niet. Hoewel ik na een uurtje al fit het huis aan poetsen was samen met Evi en Sharon. Want we krijgen er vandaag een logé bij en dan moet het er toch een beetje netjes bijliggen hé!

  • 08 April 2009 - 18:00

    Mamske En Luske Thys:

    Heykes, weeral een gerechtje bij geleerd gij komt als nen echte Surinaamse kokkin naar huis , en dan kunnen we da allemaal is proeven hé!.'LA CAFF'dat lijkt me ook wel leuk en weer een echt typisch avondje voor jullie , allé avondje beter gezegt jullie waren vroeg thuis (hi hi grapje) laat jullie nog maar eens goed gaan het laatste maandje!!!!Maar wees wel voorzichtig hoe en met wie je thuis geraakt , maar ik weet dat gij en Sharon en Evi jullie niet laten doen . kisi kisi voor jullie daar !!!!!!!!! MAAK ER NOG EEN TOFFE MAAND VAN EN PROFITEER ERVAN !!!!!! kmis u mamsie, nen knuffel van ons luske en u broer en nen dikke poot van ons woepke en onze vakantieganger enzoke en van u ponykes kusjes kisi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 35522

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: