Paranam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu Paranam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

Paranam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

18 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdagochtend bracht Roché ons naar de stad waar we een busje moesten nemen naar Paranam. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan op de gewenste plaats. Maar we hadden nog een hele wandeling voor de boeg. Een 20-tal minuten later waren we bijna in de helft gelukkig stond daar Jan op ons te wachten met de auto.
Even ter verduidelijking we gingen naar Paranam op bezoek bij Jan en Chantal, dit zijn Belgen die al meer dan 30 jaar in Suriname wonen. Het koppel zijn vrienden van Evi en haar ouders.
We werden hartelijk ontvangen, buiten op hun terras kreeg we iets fris te drinken en konden Evi en Chantal wat bijpraten en Sharon en ik kregen zo leuke verhalen te horen.
Even later konden we aan tafel……JOEPIE!!!!!!......de dienstmeisjes hadden roti gemaakt!!!!
Na het eten kregen we Flairs (jaja, die vrouwenboekjes hé) die Evi haar mama had meegegeven.
Ons eten even laten zakken en dan op naar het zwembad.
In de buurt is een zwembad enkel voor de inwoners en de bezoekers daar.
Het was er rustig en echt een proper en goed onderhouden zwembad.
Even zonnen, enkele baantjes trekken en dan weer zonnen. Lang heeft de vreugde niet geduurd want het begon te regenen en het bleef regenen. Dan zijn we maar terug naar het huis van Jan en Chantal gegaan.
Daar stond ons iets geweldigs te wachten……..een douche MET warm water!!!!!!!!!!! Geweldig maar wel even wennen want warm water was ik niet meer gewoon.
Als 4-uurtje kregen we nog lekkere pannenkoeken en even later heeft Jan ons naar de bushalte gebracht.

Toen we afstapten van de bus was er een hele massa mensen op straat. Onze euro viel…het was vandaag de eerste dag van de 4 daagse avondwandelmars.
We hebben dan nog even blijven kijken naar enkele groepen en zijn dan richting huis gewandeld.

• 04 Mei 2009 - 08:12

Mamsie:

hoikes!!!!! je hebt weeral een leuk uitstapje en bezoekje gebracht! wel heel lief van Evi dat jij en Sharon mee mochten gaan , en van Jan en chantal super tof van jullie zo goed te ontvangen ! Het is duidelijk te horen aan jullie 3tjes dat ge daar heeeeeeeel graag bent in Suriname en zo gastvrij zeg amai!!!!!!!! doe nog maar zoveel jullie kunnen want binnen een weekje zijn jullie terug belgse meiden in ons eigen landje , maar je hebt het daar heel goed gedaan en ook heel goed gehad dat is het voornaamste!!!!!!! nog nen heeeel dikke knuffel van ons en je weet we zien u graag !!!!!! KISI KISI