wat kan je doen met 10 SRD - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu wat kan je doen met 10 SRD - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

wat kan je doen met 10 SRD

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Deze middag (woensdag 25-3) waren Sharon en ik op weg naar de stad om een uitstapje te gaan boeken…jaja we zijn van vrijdagochtend tot zaterdagavond weeral weg. We gaan naar Galibi, het zeeschildpaddenstrand.

Maar dus… we waren weer enkele straten te ver gegaan en stonden voor een éénrichtingsstraat.
We hadden de keuze om terug te keren of een stukje te voet te gaan.
We kozen voor de laatste optie aangezien het toch zalig weer was.
Plots zien we een briefje op de grond liggen. Wij beiden maar staren naar dat briefje en even naar elkaar kijken, na wat een eeuwigheid leek te duren heb ik uiteindelijk het briefje opgeraapt.
Het was een briefje van 10 SRD (Surinaamse dollar) wat bij ons overeenkomt met nog geen 3 euro (2,85 om correct te zijn).

Wat doe je in België met nog geen 3 euro? Juist niet zo heel veel.
Wel wat hebben wij in Suriname kunnen doen met 10 SRD?
- een ijsje in de burger king gaan halen
- een terrasje gedaan, hier hebben we een sodawater en een parbobiertje kunnen drinken

Dit alles met nog geen 3 euro!!!! Fijn hé!!!


Ik wil ook nog even melden dat volgens mij de regentijd geëindigd is. Hoewel ze ontzettende regenbuien voorspelden en zeiden dat de droge tijd niet zou komen maar dat we ineens naar de lange regentijd zouden gaan, is het hier nu om dood te vallen van de hitte.
Zondag hebben we de laatste regenbui gehad.
Oké het is dus nog niet zo lang droog maar de warmte is niet normaal.
’s Morgens om 8 uur bereiken we hier al de 30°
en ’s avonds zitten we hier te puffen van de warmte.
’s Avonds is het echt een drukkende warmte en ik weet met mezelf dan geen blijf.
Maandag was ik ’s morgens al in de douche geweest, toen ik terug kwam van school opnieuw en ’s avonds ben ik er nog 2 keer onder gaan staan.
Maar we klagen niet te hard, de zon is leuker dan de regen.

  • 01 April 2009 - 15:02

    Mamske:

    amai da is pas goedkoop voor een terrasje te doen en dan bij zo n' zalig heet weertje ,zal dat biertje en dat ijsje wel smaken (jij hebt toch altijd geluk hé) ik zou het bijna kunnen begrijpen dat je daar wilt blijven samen met Sharon en Evi. Maar komt toch maar naar huis hier zijn ook terrasjes ,dezelfde zwoele warmte kan ik u niet beloven maar wel dat ik heel blij zal zijn dat ik u binnen 37 dagen kan vast pakken!!!!!!!!! LOVE YOU geef Sharon en Evi nen knuffel van mij (ze krijgen hem op Schiphol) en voor u dikke knuffels en kuskes !!!!! AMUSEER JULLIE NOG...... EN PROFITEER ER NOG MAAR GOED VAN !!!!! met u ponyke s' gaat alles toppi!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 35528

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: