Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

Domburg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Evi en Sharon hadden zondagochtend afgesproken met Soearnie (vrouw waar ze eerder met gaan eten waren) om naar de markt in Domburg te gaan.
Een lekker toetje (lapesse: iets blubberachtig gemaakt met melk, kokosmelk, maïzena en suiker) dat we ontdekt hadden werd daar heel goedkoop op de markt verkocht.
Er was nog een plaatsje vrij dus had ik toegezegd om mee te gaan.
Na amper drie uurtjes slaap piekte dit toch wel even.
In de auto dan nog maar wat geslapen.

Soearnie moest eerst nog bij familie langs, hier werden we hartelijk ontvangen en kregen we ineens een hele maaltijd, bestaande uit loempia’s en gebak.

Dan doorgereden naar Domburg waar het zeer warm was. Eerst even aan het water gaan zitten.
Hier stond een groepje jongeren die een zogezegd interview aan het doen waren over het thema: “waarom moet een man het initiatief nemen als het op relaties aankomt, terwijl de vrouw op alle andere vlakken wel het initiatief neemt)
Ook ons mening hierin werd gevraagd.
Het was zeer lachwekkend en amusant om te volgen.

Later zijn we dan naar het marktje gegaan waar Soearnie ons alle toetjes en gebakjes liet proeven. Er zaten zeer lekkere dingen tussen maar allemaal om ter zoetst. Suiker wordt hier in overvloed gebruikt. (sommigen vragen zich dan af hoe het komt dat wij verdikken…)
Op het einde van de markt stond mijn buik op ontploffen en kon ik even geen eten meer zien.

We zijn nog een half uurtje aan het water gaan zitten om ons maag rust te gunnen en daarna zijn we richting huis gekeerd.
Hier in Paramaribo aangekomen zag de lucht er maar donker uit. En ja hoor, even later hadden we weer een stortbui.

De rest van de dag heb ik op de zetel liggen slapen en ’s avonds heb ik nog enkele uurtjes aan men eindwerk gewerkt.

  • 01 April 2009 - 15:22

    Mamske En Luske Thys:

    O, tine zoveel lekkers dat is iets voor u !en als je op vakantie bent( allé eigenlijk stage maar meer vakantie)dan mag je daar niet naar kijken proeven en eten waar je zin in hebt!!!!! En je bent zo schattig op de foto s' met u mollige bruine kaakjes(hamsterkaakjes hi hi )En je was weeral bij de goei dat je meekon en weeral zo gastvrij ontvangen bent ! Het is een mooi tof en een heel gast vrij land , we zijn echt heel blij dat je die uitdaging voor naar Suriname te gaan zo goed is meegevallen voor u en u 2 hartsvriendinnen die je daar leren kennen hebt ! groetjes en kusjes van ons 3tjes voor jullie 3tjes .KISI KISI KISI ( u blog is heel heel goe zen!!!)WE ZIEN U GRAAG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 35519

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: