Zsa Zsa Zsu weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu Zsa Zsa Zsu weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

Zsa Zsa Zsu weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag waren Sharon en Evi gaan eten met een oude kennis van Evi, die tevens bij de vereniging zit waar zij nu met samenwerken.
Ellen was al vroeg gaan slapen. marijke en Bianca zaten boven te werken dus ik was me hier eerst even serieus aan het vervelen. Maar toen kwam er gezelschap aangerept.
Eerst Wous (Rodney), even later volgde Wensje. Niet lang daarna hadden Marijke en Bianca mijn hangmat ingepikt en ook Wous ging er gezellig tussenliggen. Wesley lag in de hangmat van Evi en ik ben er dan maar bij gaan zitten op een krukje.
Even later begon er een goede film (seven) daar ben ik dan maar naar gaan kijken.
Toen arriveerde Watie en Wesley vloog uit de hangmat zodat Bianca daar kon gaan liggen met Watie. Wensje is dan maar mee TV komen kijken met mij.
Evi en sharon waren nog maar net terug toen Roché belde om te vragen of we zin hadden om nog iets te komen drinken op zijn voetbalclub. Hij is ons dan snel even komen halen en dan hebben we (evi, sharon en ik) daar nog iets gaan drinken voor een klein uurtje.

Thuis viel er nog steeds niet veel te beleven dus besloten Evi en ik om nog naar Zsa Zsa Zsu te trekken. We hebben hier een zeer goedkope en gezellige avond gehad. Er was niet veel volk en er werd ook niet gedanst dus zijn we aan de bar gaan zitten. Na een kwartiertje werd er ons al een eerste drankje aangeboden.
Evi en ik waren wat terughoudend uit schrik dat we last zouden krijgen van die mannen. We hebben het drankje uiteindelijk aangenomen en de mannen van op een afstand bedankt. Zij kwamen niet naar ons toe en lieten ons voor de rest ook gerust. We kregen nog veel meer drankjes aangeboden van verschillende personen. Wij hebben 4 uur in Zsa Zsu gezeten, vrij veel gedronken en zelf maar 1 drankje moeten betalen. :)
We zijn dan te voet teruggekeerd naar huis (van ZSA ZSA naar huis is de straat uitwandelen dus zo’n 5 minuten stappen maar). Later verklaarde de buurjongens ons lau (=gek) omdat we alleen te voet komen.

Zaterdag gingen bianca, marijke en Ellen iets drinken in de stad.
Evi, Sharon en ik hadden een filmavondje gepland.
1,5 film en een slapende Evi en Sharon verder kwamen er enkele buurtjongens vragen of wij ook nog uitgingen. Ik had wel zin om nog op stap te gaan.
Ik ben evi en sharon gaan wakker maken om te vragen of er iemand mee wou.
Evi was te moe maar Sharon zag een avondje dansen wel zitten en dus klaarmaken maar.
Om 2 uur s’nachts kwamen we aan bij ZZZ en bleek dat we niet meer binnen mochten omdat er teveel volk zat.
Maar…gelukkig kennen onze mannen de buitenwippers en nog geen 2 minuten later stonden we binnen tussen een massa mensen.
Na een uurtje was er al wat minder volk en dus ook meer bewegingsvrijheid. Bianca en Marijke kwamen ook nog aanzetten om mee te feetsen.
Ik heb me echt enorm geamuseerd. Nog nooit heb ik zo gedanst en gelachen als nu.
Om 5 uur waren Bianca, Marijke en de jongens het beu, ze waren doodmoe.
Sharon en ik hadden nog geen zin om door te gaan en beloofde naar Wensje (die had dit ’s morgens gezegd) of naar Wous te bellen als we zouden doorgaan zodat ze ons tegemoet konden komen.
Wanneer we uiteindelijk vertrokken om 6 uur hadden we al meteen een Junk die tegen ons begon. Dus wij bellen maar naar Wensje maar die nam niet op. De buitenwippers waren ondertussen al begonnen tegen die junk dus wij snel verder wandelen. Nog geen 10 meter verder vertraagt er een auto naast ons. Wij terug proberen bellen naar Wensje, die nog steeds niet opnam en daarna naar Wous, waarvan de gsm afstond.
Wij dus heel dapper verder stappen terwijl die auto naast ons bleef rijden.
Die kerel was een hele tijd tegen ons bezig van: hé schatjes willen jullie mij gelukkig maken deze nacht, meisjes ik kan jullie verwennen,…
We zijn uiteindelijk op de hof van opa en Lesje gelopen omdat het mij plots begon te dagen dat ik mijn sleutel niet bij had en we eerst nog iemand wakker zouden moeten bellen.
Dus zo op straat staan wachten leek ons geen goed idee en we wilden ook niet dat die freak ons wist wonen.

Jaja, spannende avonturen hier hé!!!
Maar alles bij elkaar het was een fijn weekend

  • 01 April 2009 - 21:35

    Thijs:

    zusseke alles goe daar zo te zien .der is maar 1 die altijd door gaat met fuiven en da is ons poes ge kunt toch ook nooit ni naar huis jaja nen echte....ehmmmm ....nachtuil en fuifnummer zo moet da . da ge ni graag nar huis komt jaja da is ni moeilijk ge hebt da der goe nar u goesting, der is geen twijfelen aan da ge daar wilt blijve .ge verget daar toch ni te babbelen da zou heel erg zijn moest geda afgeleerd zijn ,neeje da geraken we ni gewoon zonder dat kwebbelen ,da is een grapke é . een zaterdag heb ik een keigoei feestje jong da is het nachtje door in gent helaaa hou u goe en zie da ge braaf zijt saluuuukes nog nen kus van u braaf broerke

  • 02 April 2009 - 05:02

    Luske:

    u vervelen dat duurt maar effe he er komt altijd wel iets uit de één of andere hoek maar ja het zal zo moeten zijn zeker ik kan het geloven dat je spijt hebt dat je naar huis moet komen het is daar echt een luxe leventje dat jullie daar hebben ben wel blij dat het er zo goed is mee gevallen is profiteert er nog maar wat van want het loopt op zijn EINDE zien je graag en missen je xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 35521

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: