holi paghwa...schrobben maar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu holi paghwa...schrobben maar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

holi paghwa...schrobben maar

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdagmiddag zijn we in paghwa-outfit (witte T-shirt en de meeste ook in witte broek of rok) met de fiets vertrokken richting onafhankelijkheidsplein.
Daar aangekomen waren we verbaasd want er was niets te zien.
Dan maar iemand met een paghwa T-shirt aangesproken en gevraagd waar er paghwa gevierd werd. Hij stuurde ons door naar de zijstraat van t’vat. Daar was inderdaad een enorm feestje aan de gang.
Ik was nog maar even binnen of ik werd al het slachtoffer van de paghwapasta in mijn gezicht.
Een groene kleurstof vermengd met water waardoor je een soort plakaatverfachtig iets krijgt.
De poeder volgde al snel want ook Evi had haar voorraad aan poeder ingeslagen. Zij had het op mijn haar gemunt aangezien de roze poeder die ik op school over mij heen had gekregen niet meer uit mijn haar kreeg.
de Hindoestaanse meisjes kwamen ons halen om mee te dansen met hen en we hebben daar echt enkele uren aan het shaken geweest hoor.
Drank was er gratis en het werd daar echt een smeerboeltje.

Later toen het feestje daar was afgelopen zijn we verder getrokken naar een groot paghwa feest dat doorging op een voetbalveld. Hier was alles betalend en ze profiteerde er nog eens enorm van ook (typisch).
Evi, Sharon en ik vielen bijna omver van de honger dus gingen op zoek naar eten maar aangezien het een feestdag was, was alles gesloten.
Dan besloten we maar om thuis iets te gaan eten, we konden later nog steeds terugkeren als we zin hadden. De andere bleven daar op het plein samen met de andere Belgen (Nicky, Joachim, Pia en Vince)

Op straat werden we nog volledig onder gestrooid en ik kreeg nog eens een extra laag verf op men gezicht en in mijn nek.
Daar in de straat waren ze al enorm zat en dus echt lastig. Ze hielden ons tegen maar deden ons pijn met ons tegen te willen houden. Andere bleven ons volgen tot aan onze fietsen en werden echt opdringerig…toen was het plezier er ook wel af.
Wij maken dat we op onze fiets zaten en snel naar huis.

De buren vonden ons lachwekkend maar ook wel beangstigend, ze zouden ons niet in het donker willen tegenkomen.

Thuis hebben we lekkere hotdogs gegeten.
Na het eten gingen we ons wassen. Jaja dit werd dus een ware nachtmerrie hé… het groen in ons gezicht kwam er niet af. Na een kwartier wassen zag je amper een verschil.
De wasbeurt heeft zeker anderhalfuur à twee uur geduurd en nog was alles niet van ons gezicht. We hebben met alle middeltjes geprobeerd zoals, zeep, shampoo, schuurborsteltje, schuursponsje, washandje, conditionner, dagcrème, zonnecrème,…
Mijn haar heb ik wel 5 keer gewassen.

En nu één dag later heb ik roos-oranje-groen haar
Groene wenkbrauwen
Een groene haargrens
Een groene hals en nek
En een groene schijn rond mijn mond, ogen en op mijn neus

  • 20 Maart 2009 - 20:23

    Mamske En Luske Thys:

    kei leuk feestje ja da is weer helemaal iets anders wel leutig op de foto s' te zien ! jullie zien er alle 3 goed geverfd uit ! en u haar dat is echt geen zicht!kom zo niet naar huis want u pony s' doen een schrik op. je hebt schattige kaakjes nu in die groene kleur (een beetje bolkaakjes) dat is goed dat is teken dat ge goed en lekker eet en zeker zoete nagerechtjes zeker? Maar dan hoeft ge niet boos te zijn dat u ponykes ook een beetje dikker geworden zijn ni erg zen een klein beetje ze zien er goed uit! kusjes van ons 3tjes en ook van ons 3 schattekes

  • 21 Maart 2009 - 18:17

    Shanna:

    en da noeme ze dan stage seg :D
    1 groot feest zeker :D Hou je goed sjoeke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 35520

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: