holi paghwa @ OS Balona - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu holi paghwa @ OS Balona - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

holi paghwa @ OS Balona

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Joepie!!!!
De school was terug open vandaag!
Er waren wel veel minder kinderen en vooral heel weinig leerkrachten.
De 2 kleuterjuffen waren al afwezig. Het was tien voor acht en er waren misschien 4 leerkrachten aanwezig buiten Sharon en mij. Nadien zijn er nog een deel komen opdagen, wel veel te laat.

In de lagere klassen hadden ze een feestje met eten en drinken. In de kleuterklas was blijkbaar niet echt iets voorzien dus ik heb een verhaaltje verteld en hoekenwerk gedaan. Om half tien hadden ze dan pauze en mochten ze eten. Ik kreeg een roti aangeboden…mmmm…lekker
Na het eten was het dan eindelijk tijd om met mijn kleuters ook naar buiten te trekken om paghwa te gaan vieren.
Ik heb mogen lopen hoor over de speelplaats. Alle leerkrachten kruipen samen in een klas om wat te eten, te drinken en wat te praten.
Sharon en ik hadden een witte T-shirt bij en gingen gewoon mee vieren met de kinderen.
Twee juffen die meevieren…ja die moeten het bekopen hé. Ze hebben heel wat over ons gestrooid en gesmeerd.
De directeur en Carla vonden het wel fantastisch dat we een witte T-shirt bij hadden en gewoon mee gingen vieren met de kinderen.

Na school ben ik eten gaan brengen naar Sharda (één van mijn mentoren), haar huis was bleekbaar helemaal ondergelopen en was vollop aan het schoonmaken.
Daar aangekomen waar er nog een paar andere leerkrachten die kwamen helpen met schoonmaken.
Sharon en ik hebben onze fiets aan de kant gezet en zijn mee gaan helpen met de tapijten uit te schrobben. Haar huis heeft echt serieus onder water gestaan en ze had veel schade in huis…echt heel erg!!!

  • 20 Maart 2009 - 20:29

    Het Thuisfront:

    dat is tof van jullie dat ge met de kindjes mee Holi paghwa gevierd hebt.En weeral goede punten en een bank vooruit bij de directrice ! goe zo jullie doen dat daar perfect ! WE ZIJN HEEL TROTS OP U . kisi kisi kisixxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 35523

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: