blanke straten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu blanke straten - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

blanke straten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

10 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandagochtend, de wekker loopt af om 6.15.
Mij gewassen en aangekleed en dan naar het terras om te ontbijten.
Wat een shock…de straat was een rivier geworden.
Het was de vorige avond beginnen regenen en ’s nachts was ik even wakker geworden van de stortregen maar dit had ik nu niet verwacht!!!
Het was nog steeds aan stortregenen en je zag het water letterlijk stijgen.
Wij allemaal gebeld naar school dat we niet op school zouden geraken.
Enkel ik en Sharon konden OS Balona niet bereiken, later bleek dat de school gesloten was omdat die was ondergelopen en met het lawaai van de regen was het onmogelijk om les te geven.

We hadden geen eten dus we moesten wel door de straten ploeteren naar de winkel om onze boodschappen te doen. In onze straat stonden we tot aan onze knieën in het water maar in andere straten kwam het water zelfs tot aan je middel.

Auto’s stonden onder water, zaten vast of waren gewoon om zeep door het water dat hun motor bereikt had. Huizen liepen onder, hier in onze straat zijn vele huizen onder gelopen. Wij hebben geluk dat ons huis zo hoog ligt tegenover de andere huizen hier in de straat.

Evi heeft ’s avonds nog een poging ondernomen om met de fiets naar de groentemarkt te gaan, dit was onmogelijk omdat het water tot boven haar wielen kwam en ze echt niet meer vooruit geraakte.
Later bleek dat er zelfs op bepaalde plaatsen slangen in het water zaten. Hier kwamen beelden van op het nieuws.
Wij zelf hebben wel een rat rustig voorbij zien zwemmen.

De Surinamers waren even verbaasd als ons, Wesley vertelde later dat dit de eerste keer was dat hij zoiets meemaakte hier. De straten staan wel eens blank maar zo erg als dit had hij ook nog nooit gezien.

Ja, het is weer eens een andere ervaring hé
En op deze manier had ik toch nog eens een bad in combinatie met douche. :)

  • 18 Maart 2009 - 20:02

    Mamske:

    jawadde tot aan de knietjes in het water dat is al geen gewone regenbui of wolkbreuk meer.En die slangen in het water bangelijk zeg! En Tine niet gekrijst of geschetterd als die rat voorbij zwom ?? of ben je al zo stoer en hard geworden dat zou een super prestatie zijn , thuis ben je al bang van een spin! Dat is weeral een ervaring rijker zelfs de Surinamers hadden dit nog niet meegemaakt en nu waren jullie mee ooggetuigen. Om niet te vergeten!kisi xxxx kisi MI LOBI ZUSIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

gedurende 3 maanden zal ik mijn stage doen in een kleuterklasje in Suriname. samen met mijn collega Ellen zal ik daar een project oprichten dat gebaseerd is op een mix van hoekenwerk en muzisch werken.

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 35519

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: