4 daagse wandelmars - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu 4 daagse wandelmars - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tineke Van de Ven - WaarBenJij.nu

4 daagse wandelmars

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tineke

20 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Eén van de grootste evenementen in Suriname is de 4 daagse avondwandelmars.
Verscheidene groepen en individuelen kunnen zich dan inschrijven om mee te stappen.
Elk jaar behandelen ze een bepaald thema, het inschrijvingsgeld en andere verdiensten gaan dan naar een organisatie of dergelijke die betrekking hebben op dit thema.
Dit jaar was het thema: Zet bezwaren aan de kant, alle mensen bloedverwant.
Het ging dus over bloeddonor en de middelen hiervoor.
Langs de ene kant wilden ze mensen stimuleren om donor te worden. Met het geld dat ze ingezameld hadden, konden ze nieuwe apparatuur kopen om bloed af te nemen,…
Want op dit moment hebben ze enkel de afdankertjes van Nederland, dus vrij verouderde apparatuur dus.

Sommige groepen zijn zich al maanden aan het voorbereiden voor deze mars en dat zie je dan ook, zij hebben mooie, speciale outfits, dansjes en liedjes.
Andere lopen in een eenvoudige T-shirt van het bedrijf of de vereniging waar ze bij lopen, enkele van deze groepen zingen ook wel.
Er zijn brasbands, het leger en de politie loopt ook met een groep.
Je had 2 categorieën namelijk de junioren en de senioren.
De junioren waren allemaal kleine kindjes.

De mars duurt 4 dagen lang en elke dag lopen ze een bepaald aantal kilometers, 11 km, 17 km, 10 km, 14km

Het was echt een spektakel om te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 04 Mei 2009 - 08:36

Mamske En Luske Thys:

Dat is werkelijk een echt spektakel amai heel schoon !!!!! heel mooi hun kleren ! en het is te hopen dat ze wat bereiken en dat ze zo meer aan nieuw apperatuur geraken . Dat hebben jullie ook weeral is meegemaakt en het lawaai hebben we er bij gehoord via de telefoon (skype) dat was werkelijk heel plezant en lawaaierig !!! Zusie nog nen hele dikke dikke zoen KISI KISI en ni vergeten hé WE ZIEN U GRAAG